
Udržitelný marketing: patří i do vaší firmy?
Udržitelné a společensky odpovědné firmy dnes mají velkou konkurenční výhodu. Pokud dbáte na etické zpracování surovin, ekologické produkty, ale i zlepšování pracovních…
Mít přehled o tom, jaké trendy v marketingu v roce 2023 nás čekají, se hodí každému, kdo chce být o krok dál před svou konkurencí. Kvůli nepříznivým ekonomickým podmínkám, které zasáhly český i zahraniční trh, je potřeba být ve střehu a pečlivě promýšlet účinnou marketingovou strategii. Pozornost je více než kdy dříve zaměřena na efektivní sdělení, kterým budujeme vztah s publikem. Marketing se mění rychlostí světla a neustálý vývoj přináší také velké pokroky v technologiích. Na dalších řádcích vám shrneme 10 hlavních trendů v marketingu, které by vám letos neměly uniknout.
Cílem každého obchodníka je zaujmout potenciální zákazníky. K tomu je potřeba vytvořit hodnotný obsah, který zaujme. V tom vám může pomoci spojení s tvůrci a influencery. V rámci sociálních médií a influencer marketingu se dostává na vrchol aplikace TikTok, která v roce 2021 vygenerovala 4,6 miliardy dolarů a zlepšuje možnosti cílení reklamy, což z ní v roce 2023 udělá vhodnou platformu pro reklamu.
Je rozdíl mezi zveřejňováním obsahu, který tlačí na prodejní zprávu, a používáním obsahu k zapojení a navázání spojení se zákazníky. Dosahovat úspěchu budou v tomto roce podniky, které budou zveřejňovat relevantní obsah na sociálních sítích, který podnítí konverzaci a ukáže, že vaše společnost má zájem o řešení problémů nebo sdílení informací než o prodej. Pokud vyvážíte svůj obsah tak, aby nabízel hodnotu, prodeje se dostaví samy. V posledních letech lidé přestávají reagovat na přímou prodejní reklamu a rozšiřuje se tzv. reklamní slepota. Proti tomu skvěle funguje nativní reklama, která přirozeně zapadá do běžného obsahu a nevnucuje se.
Chcete-li uspět v rychle se rozvíjejícím marketingovém světě a udržet si u svého publika pocit relevance, zaměřte se na video obsah. Video dodá vaší značce lidskost. Tři hlavní kanály, které firmy využívají, jsou YouTube, LinkedIn a Instagram.
Video obsah lze použít nejen na sociálních sítích, ale stejně tak dobře funguje v e-mailingu. Je to populární a efektivní způsob komunikace a předání informací. Může zvýšit míru otevření, prokliku e-mailů a také snížit míru odhlášení. Výzkumy zjistili že, když je uvedete slovo „video“ v předmětu, tak se zvýší otevřenost až o 13 %.
Další marketingový trend pro rok 2023 je rostoucí využívání nástrojů pro automatizaci. Tento nový způsob myšlení umožní personalizaci a získání zákaznické zkušenosti. Toho využijí platformy, jako je Google Ads, Facebook a další sociální kanály. Umělá inteligence letos přinese nové příležitosti, kdy bude možné s konkrétními obchodními aplikacemi (GPT-4) vybudovat například nástroje pro generování obsahu na sociálních sítích. Na základě několika informací o vaší značce tyto nástroje přinesou nápady pro váš obsah.
Rozvoj umělé inteligence jde ruku v ruce s nasazením chatbotů. Stávají se tak nedílnou součástí zákaznické podpory. Nastupuje trend hlasového obchodování a hlasového vyhledávání, které pomalu získává na popularitě, proto jsou také stále více využíváni hlasový chatboti. Usnadňují obchodní procesy, šetří čas a také mohou pomoci zlepšit pověst značky a poskytovat lepší služby.
Metaverse se do marketingu dostává pozvolna. Rozruch, který způsobil v roce 2022 bude pokračovat. V roce 2023 by mohlo více značek zapojit virtuální komunikaci do marketingové strategie. Například firma Nike oznámila, že umožní lidem navrhovat si vlastní tenisky a nosit je v metaverse. Společnost Meta se naplno pouští do budování virtuálních domén a existencí a očekává úspěch. Zatím ale velké investice výrazně převyšují zisky.
Letos se stává ještě důležitější optimalizace pro mobilní zařízení. Jedním z faktorů, podle kterých vyhledávače posuzují stránky, je jejich správné zobrazení na mobilních zařízeních. Google již indexuje weby pouze z pohledu mobilních uživatelů. A nejde pouze o rozvržení stránky, lidé nechtějí ztrácet čas, a tak pokud se vaše stránky načítají déle než tři sekundy, přicházíte o více než polovinu návštěvníků.
Každý den obdrží Google 10 miliard vyhledávacích dotazů. Proto čím dál více firem využívá SEO, aby si zajistily návštěvnost a první pozice ve vyhledávačích. V roce 2023 byste měli věnovat pozornost úryvkům ve vyhledávačích, protože vybrané úryvky se budou nově zobrazovat v horní části stránek s výsledky vyhledávacích dotazů.
Rok 2023 bude zkouškou pro všechny obchodníky. Ukáže se, zda jsou schopni plnit závazky společenské odpovědnosti i v nepříznivé ekonomické situaci. Až 77 % spotřebitelů je více motivováno k nákupu u obchodníků, kteří se snaží zlepšit životního prostředí a podporují dobré hodnoty společnosti, myslí globálně a aktivně se zapojují do lokálního života, kde působí. S dospíváním mladé generace, bude v tomto směru růst i větší tlak na firmy.
Udržitelné a společensky odpovědné firmy dnes mají velkou konkurenční výhodu. Pokud dbáte na etické zpracování surovin, ekologické produkty, ale i zlepšování pracovních…
Kladete si už teď otázku, na co se v propagaci zaměřit v novém roce? Tak si prolétněte přehled 7 trendů, které mají v roce 2025 zahýbat marketingem a …
Dark posty, engagement, algoritmy, organický dosah… takové termíny létají vzduchem, když mluvíte s markeťáky o sociálních sítích. Pokud nejste z oboru, může vám…
Před odesláním zprávy se ujistěte, že jste údaje vyplnili správně. Odesláním zároveň souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Fakturační adresa
Styro s.r.o.
Nový svět 50
562 01 Ústí nad Orlicí
IČ 10726586
DIČ CZ10726586
Čas od času vám pošleme zajímavosti ze světa komunikace a online marketingu.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!