5 nejčastějších mýtů o sociálních sítích
Dark posty, engagement, algoritmy, organický dosah… takové termíny létají vzduchem, když mluvíte s markeťáky o sociálních sítích. Pokud nejste z oboru, může vám…
Vidíme to dnes a denně. Mnoho skvělých firem nehlídá, jestli všude říká to stejné a navíc podobným hlasem. Komunikace je taková firemní Popelka, která se často svěřuje brigádníkům nebo studentům. Tahle strategická práce má přitom zásadní vliv na dlouhodobý obraz a prezentaci firmy i to, jak vás lidé vnímají. 3x škoda!
Představte si firmu, která mluví ke svým zákazníkům a ostatním lidem jedním hlasem a poskytuje jim stejné informace a zkušenosti, bez ohledu na to, kde a jak na ni narazí. To znamená, že všechna sdělení, od reklamních kampaní přes e-maily, web po telefonáty a sociální média, mají podobný tón, styl a poselství. Vizuální prvky, jako logo, barvy a design, jsou také konzistentní napříč všemi kanály a materiály. Sci-fi? Nene, realita velkých a úspěšných značek.
Jednotná komunikace pomáhá budovat identitu firmy, posiluje důvěru zákazníků a umožňuje jim lépe chápat, co tahle společnost dělá a jak pro ně může být užitečná. A není to jen o slovech.
Kdykoliv spustíte reklamu, dáte něco nového na web nebo socky, vylepíte ve městě plakáty, zákazníci by měli ve vteřině vědět, že narazili na vaši firmu. Je to podobné jako s lidmi. Snáz důvěřujeme tomu, koho alespoň od vidění znáte, má konzistentní názory a je předvídatelný. Ať už změní účes, make-up, oblečení, stále je to on. Protože jeho podstata a hlavní rysy se nemění. A když, tak velmi pomalu.
Jen si to představte. Jak byste se cítili, kdybyste hledali novou pohovku a u jedné firmy:
Tohle jsou časté chyby, které firmy v komunikaci dělají. Zaobírají se velkou spoustou další práce a nestíhají aktualizovat informace, hlídat jednotnou grafiku a už vůbec ne řešit, zda jejich prezentace odráží pracně vyschůzkované hodnoty. Často pak prezentují věci tak, jak by si je přály mít, ale doopravdy nemají. Tím vzbuzují v uživatelích očekávání, která nesplní a malér je na světě.
Konzistentní komunikace umocňuje dojem spolehlivosti a důvěryhodnosti. Ukazuje lidem, že mluvíte jako jeden člověk a dodržujete sliby. Mají tak větší důvěru ve vaše produkty i služby.
Když lidem opakujete klíčová sdělení a hodnoty napříč různými kanály, postupně si je s vámi spojí a už je nedostanou z hlavy. Když pak hledají řešení problému, které nabízíte, hned si na vás vzpomenou.
Zákazníci nebývají tak přelétaví, jak se zdá. Mají tendenci být věrní těm značkám, které s nimi pravidelně a srozumitelně komunikují a mají s nimi dobrou zkušenost.
Lépe zacílíte svá sdělení a peníze na relevantní publikum. Pravděpodoběji tak oslovíte správné lidi sděleními, která je zaujmou. To vede k lepším výsledkům a vyšší návratnosti.
Když komunikujete konzistentně, lidé vaše služby, hodnoty i motivace lépe chápou. Mají jasnější představy, co mohou očekávat a v čem je vaše nabídka odlišná od konkurence.
Musíte si definovat jasná pravidla komunikace. Měla by odrážet vaši misi, hodnoty, vizuál i hlavní sdělení, které používáte. Pravidelně se zaobírejte svou cílovou skupinou – zda se vám ozývají správní lidé a slyší na vaše sdělení.
Kamkoliv cokoliv vyvěsíte, musí se to podobat. Tištěné katalogy, on-line reklamy, vizitky, blogové články i obaly produktů.
1. jednotné logo
2. styl fotek a videí
3. typografii
Záleží, jací jako firma jste a jaké zákazníky lákáte. V automatických e-mailech k objednávkám můžete mít trochu jiný tón než v uvolněných příspěvcích na sociálních sítích. Ale ten rozdíl by neměl být velký.
Své konkurenční výhody a poselství hrdě vystavujte na všech kanálech. Nezapomínejte ani na jednotné informace o službách a produktech.
To, co děláte, se týká širších témat, které vaše cílovka řeší. Najděte je a vyjadřujte se k nim, ať si vás zákazníci s klíčovými tématy spojí. Pracujte na tom, abyste šířili užitečné tipy, triky a inspirující nabídku. Obecnými frázemi a poučkami se už dnes bohužel nikdo nezdržuje.
Tím udržíte plápolavý ohýnek zájmu uživatelů a naučíte se s nimi být v pravidelném kontaktu
Zaveďte interní postupy pro kontrolu konzistentní komunikace. Pověřte v týmu člověka, který na ni bude dohlížet a hlídat. Každého nového člena týmu, který prezentuje vaší firmu, dostatečně proškolte a důrazně dbejte na dodržování všech pravidel.
Svět komunikace se mění rychle, takže nic nebude platit věčně. Přehodnocujte domluvená pravidla a uvážlivě je měňte. Každá změna ale musí být v souladu s bodem jedna.
…a jsme za to moc rádi… tady pár ochutnávek ⬇️
Pro Kastt jsme vypracovali marketingovou strategii, ze které vycházíme dodnes. Tvoříme online a offline kampaně, spravujeme sociální sítě. V neposlední řadě připravujeme 3D produktová videa.
Následovaly online kampaně, které jsme klientovi pomohli spravovat. V rámci rozvíjení nově vzniklého brandu jsme připravovali také texty, články a videa. Starali jsme se o sociální sítě, navrhovali brožury, inzerce i další tiskoviny.
Ve světě, kde konkurence nikdy nespí a zákazníci jsou neustále bombardováni informacemi, je důležité vynaložit veškeré úsilí, abyste se odlišili a přitáhli k sobě správné lidi. Sjednocená komunikace je jeden z nejdůležitějších nástrojů.
Funguje jako základní pilíř, který podpírá váš úspěch a spojuje značku se zákazníky. Buduje pevné vztahy založené na důvěře, loajalitě a vzájemném porozumění. Dejte jí náležitou důležitost a začleňte ji do firemních procesů. Vyniknete v davu a dáte dlouhodobou hodnotu svým zákazníkům.
Dark posty, engagement, algoritmy, organický dosah… takové termíny létají vzduchem, když mluvíte s markeťáky o sociálních sítích. Pokud nejste z oboru, může vám…
Sociální sítě nezmizí ani v roce 2024. Nabývají na síle a je dobré udržovat si základní přehled. Ať peníze, které do nich investujete, nepřijdou vniveč…
Je to tak, současná cookies (souhlasová) lišta už zase nestačí. Abyste mohli pracovat s daty uživatelů napříč Google nástroji, potřebujete nové souhlasy…
Fakturační adresa
Styro s.r.o.
Nový svět 50
562 01 Ústí nad Orlicí
IČ 10726586
DIČ CZ10726586
Čas od času vám pošleme zajímavosti ze světa komunikace a online marketingu.