5 nejčastějších mýtů o sociálních sítích
Dark posty, engagement, algoritmy, organický dosah… takové termíny létají vzduchem, když mluvíte s markeťáky o sociálních sítích. Pokud nejste z oboru, může vám…
Věděli jste, že člověk musí vidět reklamu alespoň 5x, než ji vůbec zaznamená? Denně vidíme přibližně 4000 reklamních sdělení a tento počet stále roste. Náš mozek takové množství nedokáže zpracovat, proto je filtruje a k naší pozornosti se probojují pouze ty, které se dokážou odlišit, anebo jsou často zobrazovány.
Proto je tak důležité budovat brand, který pomáhá určovat totožnost produktu nebo služby, a hlavně odlišit se od ostatních na trhu. Připravili jsme pro vás 10 tipů pro budování brandu, které vám pomohou být vidět.
Úspěšné značky jsou obvykle ty nejrozpoznanější. Nike, Apple, Coca-cola poznáte podle loga, sloganu, nebo hudební znělky. V první fázi budování brandu potřebujete, aby si zákazníci uvědomili, že vůbec existujete. Jak ale na to? Nejprve si ujasněte, co vaše značka představuje, jak zní a co má sdělit.
Zjistěte, kdo je vaše cílová skupina a nalaďte se na ni. Ujistěte se, že hodnoty vaší značky odpovídají hodnotám vaší cílové skupiny. Určete si komunikační tón. Ať už budete formální nebo neformální, to, jakým způsobem mluvíte ke svým zákazníkům a o svém produktu, by mělo být rozpoznatelné napříč médii.
Aby lidé vaši značku poznávali, je zapotřebí jí zobrazovat a komunikovat stále stejně. Vyberte si proto klíčová slova, fráze, firemní barvy, písmo a neměňte je. Věnujte velkou pozornost tvorbě loga a sloganu, které vás vystihují.
Lidé mají rádi vyprávění. Budí v nich důvěru, porozumění a zvědavost. Každá firma má svůj příběh, jen záleží na tom, jak ho předáte. Zmiňte v něm své zkušenosti, historii, poslání a označte klíčové milníky ve vašem růstu.
Nesnažte se pouze prodat produkt nebo službu, budujte vztah. Předejte hodnotný obsah a zkušenosti svým zákazníkům. Přemýšlejte, jakým způsobem můžete informovat, vzdělávat nebo bavit. Podělte se o to prostřednictvím blogu, podcastu, YouTube kanálu nebo na sociálních sítích. Prodeje se poté dostaví samy.
Pokud budete vytvářet hodnotný obsah, budou ho chtít i vaši sledující sdílet. Zkuste přidat výzvu k akci, která navrhne sdílení vašich příspěvků nebo označení přítele. Řiďte se algoritmem sociálních médií, jako je pravidelné zveřejňování příspěvků ve správný čas.
Budování brandu neprobíhá jenom v online prostředí. Zapojte se do lokálních akcí v místě, kde vaše firma působí, publikujte články do místních novin, sponzorujte charitativní akce. Navazujte nové kontakty.
Nabídněte pozornost zdarma a přesvědčte tak skeptické potenciální zákazníky, aby vyzkoušeli váš produkt. Může se jednat o bezplatný vzorek, nebo bezplatnou zkušební verzi. Ochutnávka toho, co nabízíte pomůže rozšířit povědomí o vaší značce.
Navažte spolupráci s jinou značkou nebo tvůrcem obsahu, ještě více tak rozšíříte potenciální nové publikum. Nemusí to být vždy známa osobnost, oslovte influencery, kteří hovoří ke stejné cílové skupině a mají jí co říct.
Všechny sociální sítě nabízí možnost spustit reklamy, které se konkrétně zaměřují na povědomí. Umožní vám co nejpřesněji zacílit a dostat se mezi správné publikum.
Ve Styro oslavujeme další úspěch, zařadili jsme se mezi specializované Freelo partnery. Díky tomu jsme schopni pomoci nastavit a zprocesovat Freelo aplikaci našim klientům, a tím jim usnadnit řízení projektů a zvýšit efektivitu jejich práce.
Dark posty, engagement, algoritmy, organický dosah… takové termíny létají vzduchem, když mluvíte s markeťáky o sociálních sítích. Pokud nejste z oboru, může vám…
Vidíme to dnes a denně. Mnoho skvělých firem nehlídá, jestli všude říká to stejné a navíc podobným hlasem. Komunikace je taková firemní Popelka, která se často…
Sociální sítě nezmizí ani v roce 2024. Nabývají na síle a je dobré udržovat si základní přehled. Ať peníze, které do nich investujete, nepřijdou vniveč…
Fakturační adresa
Styro s.r.o.
Nový svět 50
562 01 Ústí nad Orlicí
IČ 10726586
DIČ CZ10726586
Čas od času vám pošleme zajímavosti ze světa komunikace a online marketingu.