5 nejčastějších mýtů o sociálních sítích
Dark posty, engagement, algoritmy, organický dosah… takové termíny létají vzduchem, když mluvíte s markeťáky o sociálních sítích. Pokud nejste z oboru, může vám…
Sociální sítě nezmizí ani v roce 2024. Nabývají na síle a je dobré udržovat si základní přehled. Ať peníze, které do nich investujete, nepřijdou vniveč. Posbírali jsme cizí rozumy a přinášíme přehled, co se vyplatí a chystá.
Stále platí, že žádný univerzální a perfektní návod neexistuje. Četnost přispívání je čistě statistická věc, stejně jako trendy ve formátu příspěvků. Následující odhady berte jako inspiraci a držte se toho, co čeká ve vašich statistikách. Podle komentářů, liků a celkového engagementu jasně vidíte, co funguje a co je jen teorie. Tady jsou prognózy na rok 2024.
⏲️ Není třeba postovat každý den, ale pravidelně. A pravidelně dlouho. Pokud zveřejňujete příspěvky 1x týdně, dodržujte to. Čím konzistentnější budete, tím víc lidí si vás zapamatuje a bude na vás reagovat. To je ultimátní cíl, za kterým jděte.
🖼️ Experimentujte s různými formáty, ať vidíte, co má vaše publikum rádo. Pusťte se do fotek, videí, reels i live vysílání.
📈 Pravidelně aktivitu na sociálních sítích vyhodnocujte, ať víte, co vám funguje a co je lepší zahodit.
Facebook má být takový dinosaurus mezi sociálními sítěmi. Ač jeho uživatelská základna stárne, lidé na něj stále proudí. V roce 2024 ho měsíčně zapnou 3 biliony uživatelů, v Čechách okolo necelých 7 milionů. Nepodceňujte jeho sílu.
Nejlepšími dny v týdnu mají být středa a čtvrtek
v čase mezi 7:00 – 9:00, pak 13:00 – 15:00 a 19:00 – 21:00.
1. Čím delší, tím lepší
Do kurzu se má vrátit dlouhý obsah, ať už komentář k aktuálnímu dění, zážitky obyčejného dne nebo edukativní videa. Vše musí být autentické a originální.
2. Transparentnost především
Trendují značky, které otevřeně komunikují a odkrývají, co a proč dělají. To klade velké nároky na autentický obsah. Sdílejte své postupy, jak vybíráte dodavatele i udržitelné aktivity. Skvěle to dělá třeba Patagonia.
3. Video, video, video
Facebook pracuje na tom, aby tvorbu videa co nejvíce zpříjemnil. Třeba pro live stream už dokáže poskytnout kvalitu 4k. Investice do autentických videí se skvělým rozlišením se vám vyplatí. Na popularitě tu získávají i Reels.
4. Stories trendují
Příběhy na facebooku stále patří k oblíbeným formátům a v roce 2024 se na tom nic nezmění. Mikropříběhy na 24 hodin můžete poskládat z fotek, videa, textů i samolepek. Pomůžou vám zlepšit zapojení fanoušků a dosáhnout vyšších metrik.
Trendují vzdělávací videa, návody, jak něco udělat, shrnutí blogových článků i soutěže a reakce na současné dění. Zapojujte i obsah od influencerů nebo generovaný fanoušky (lifestylové fotky, videa, fotky produktů apod.).
Čtvrtou největší sociální sítí, kterou předstihly facebook, youtube a whatsapp, měsíčně projde kolem 2 bilionů lidí. Dříve tu byl profil vymazlenou nástěnkou toho nejlepšího z nás a kolem nás. V roce 2024 ale instagram dostihla touha sledujících po opravdovosti a blízkosti.
Nemáme nejlepší zprávy, v roce 2024 se prý nejvíc vyplatí publikovat brzy ráno, kdy ještě není taková konkurence.
1. Reels stále vládnou
Pod dusivým tlakem konkurence TikToku a youtube se dá očekávat, že bude instagram i letos upřednostňovat reels před ostatními formáty. Letos umožní prodloužení maximální délky videa. Pokud jste s nimi ještě nezačali, je nejvyšší čas.
2. Důležitost SEO roste
Jelikož instagram využívá přes dva biliony lidí měsíčně, potřebujete správně nastavit SEO. Instagram pro hledání odpovědí na dotazy používá “signály” (informace z profilu, hashtagů a místa). Je potřeba psát popisné texty v příspěvku a snažit se začlenit klíčová slova do názvu i bio. Hodně práce zvládnou i hashtagy a alt text u příspěvků. Buďme ve střehu, jaké další SEO vychytávky se objeví.
3. Zaměřte se na existující komunitu
Instagram jí dává čím dál větší váhu. Proto přišel s funkcemi jako sdílení mezi blízkými přáteli nebo skupinovým profilem (group profile). Soustřeďte se na ně i jako firma. Nabízejte svým fanouškům exkluzivní obsah a podporujte cenný pocit komunity. Co třeba live stream, který se na instagram vrátil?
4. Vymazlený feed už nikoho nezajímá
Lidé upřednostňují příspěvky s méně filtry, zato aktuálním obsahem #photodump. Do tvorby obsahu se taky vyplácí zapojovat fanoušky – podporujte je, ať vás označují u svých fotek a videí s vašimi produkty. #usergeneratedcontent #ugc
Od 0-10 000 followers – stačí 2x týdně,
10 000-100 000 followers – stačí 3x týdně,
100 000-500 000 followers – stačí 5 postů týdně.
Od 0-10 000 followers – stačí 3x týdně,
10 000-100 000 followers – stačí 4x týdně,
100 000-500 000 followers – stačí 15x stories týdně.
Stále platí, že vizuál na instagramu kraluje. Sdílejte proto fotky, grafiky a videa ve vysokém rozlišení. Experimentujte s různými typy příspěvků a sledujte, které fungují nejvíc.
Sociální síť bílých límečků a nabubřelých citátů zaznamená v roce 2024 velké změny. I sem pomalu prosakují manýry z TikToku, takže tu potkáme víc videí a snad i reality.
Ideální LinkedIn příspěvek je zveřejněný mezi 8:00 a 10:30, protože 90 % aktivity tu probíhá právě ráno.
1. Autentický obsah
Možná víc než kde jinde tu čarují generické texty a příspěvky z AI. Bude tak větší hlad po autentickém obsahu, který voní po lidech a jejich myšlenkách. Sdílejte i nadále své vlastní obchodní a osobní zkušenosti – dobré i špatné, jak jste je prožívali a vnímali. S AI jen brainstormujte a zkoumejte.
2. Vyprávějte příběhy
Chtělo by se napsat, že to bylo trendy před 10 lety, ale lidstvo si rádo vypráví už tisíce let. A bude si vyprávět dál. AI navzdory. Sdílejte příběhy o úspěšných zákaznících, zaměstnancích a odkrývejte zákulisí své firmy. Vyprávění příběhů je klíčový bod strategie pro LinkedIn 2024.
3. I tady bodují videa
Natáčejte videa i pro tuhle sociální síť. Budou vždy autentičtější než fotky. Je to nejlepší způsob, jak si vybudovat důvěru a navázat vztah s komunitou. Tolik se netrapte dokonalým obrazem a proslovem, stačí být uvěřitelní. Dobrá zpráva je, že v roce 2024 tu trendují krátká minutová videa s drobnými užitečnými informacemi.
4. Využijte sílu mikro influencerů
Instagram to ví už dlouho, LinkedIn si to začíná uvědomovat. Mikro influenceři mají sice relativně malou (1000 – 100 000 sledujících) fanouškovskou základnu, ta je ale angažovanější a loajálnější než ta u celebrit sociálních sítí. Můžete společně tvořit obsah, pořádat webináře nebo využít jejich dosah pro své kampaně.
No, zdá se, že rok 2024 na všechny tři sociální sítě přinesl to stejné. Hlad po opravdovosti, kreativitě a inspiraci. Tak se nám zdá, že si o těchto esencích napíšeme samostatný článek. Být sám sebou je totiž těžké nejen na sociálních sítích.
Tak držíme palce a promiňte nám, že jsme vypustili TikTok. Naši klienti jsou k němu často skeptičtí, tak se mu pověnujeme od základu v dalším článku. Aby jeho důležitost vynikla.
Dark posty, engagement, algoritmy, organický dosah… takové termíny létají vzduchem, když mluvíte s markeťáky o sociálních sítích. Pokud nejste z oboru, může vám…
Vidíme to dnes a denně. Mnoho skvělých firem nehlídá, jestli všude říká to stejné a navíc podobným hlasem. Komunikace je taková firemní Popelka, která se často…
Je to tak, současná cookies (souhlasová) lišta už zase nestačí. Abyste mohli pracovat s daty uživatelů napříč Google nástroji, potřebujete nové souhlasy…
Fakturační adresa
Styro s.r.o.
Nový svět 50
562 01 Ústí nad Orlicí
IČ 10726586
DIČ CZ10726586
Čas od času vám pošleme zajímavosti ze světa komunikace a online marketingu.