
Udržitelný marketing: patří i do vaší firmy?
Udržitelné a společensky odpovědné firmy dnes mají velkou konkurenční výhodu. Pokud dbáte na etické zpracování surovin, ekologické produkty, ale i zlepšování pracovních…
Výzkumy na téma přesycenosti reklamou vznikaly už v 70. letech minulého století. V dnešní době sociálních sítí a všudypřítomných mobilů, počítačů a smart TV je pozornost lidí ještě roztříštěnější. Navíc o ni usiluje mnohem víc reklam.
Dostali jsme se tak do zvláštního paradoxu. Zatímco investice do reklam rostou, lidé jim věnují čím dál méně pozornosti. Stává se z ní důležitá metrika. Víc se sleduje, jakých kampaní si uživatelé vůbec všimli a kolik času jim věnovali.
Příklad: Red Bull má vlastní podcasty zaměřené na sport a extrémní zážitky. Alza zase experimentuje s podcasty zaměřenými na technologie a inovace.
Pro informace už si nechodíme jenom na Google, ale i za Alexou, Google Home nebo Apple Siri. Hlasové vyhledávání se stává běžnou součástí našich životů.
Je potřeba si uvědomit, že se tím hodně míchají karty v SEO (optimalizace pro vyhledávače). Oproti klasickým klíčovým slovům, která zadáváme do vyhledávačů, u hlasového vyhledávání volíme konverzačnější způsob. Místo “nejlepší kavárna v Ústí nad Orlicí” hlasem hledáme spíše “která kavárna poblíž je nejlepší”.
Značky by se měly zaměřit na delší klíčová slova a přirozený jazyk, aby oslovily rostoucí skupinu uživatelů, která hlasové vyhledávání používá.
S pozorností souvisí i nemožnost přeskočit reklamu na Youtube, TikToku nebo Stream.cz. Uživatelé jsou po vzoru televize “nuceni” ji tolerovat, aby mohli pokračovat ve sledování toho, co je zajímá. Nové nepřekročitelné formáty se testují i na Facebooku a Instagramu.
Umělá inteligence mění od roku 2022 způsob, jak se pracuje v marketingu s obsahem, reklamami i grafikou. Platformy jako Google Ads a Meta už integrují AI pro snadnější tvorbu textů, vizuálů nebo videí. Můžeme se těšit na generování zvuku a realistických videí.
To samozřejmě vyvolává potřebnou debatu o právech a etice v marketingu. Mnoho otázek lítá kolem autorských práv, citlivosti obsahu i ochraně soukromí.
My je třeba používáme pro rešerše, brainstorming i rychlé retuše.
Instagram, Facebook a TikTok zavádějí nákupní funkce, aby uživatelé mohli nakupovat přímo z příspěvků. Z aplikací, kde jsme spíš brouzdali a hledali inspiraci, se stávají malé e-shopy.
Příklad: Nákupní funkci si můžete na Instagramu vyzkoušet třeba u značky ASOS.
Udržitelné a společensky odpovědné firmy dnes mají velkou konkurenční výhodu. Pokud dbáte na etické zpracování surovin, ekologické produkty, ale i zlepšování pracovních…
Dark posty, engagement, algoritmy, organický dosah… takové termíny létají vzduchem, když mluvíte s markeťáky o sociálních sítích. Pokud nejste z oboru, může vám…
Vidíme to dnes a denně. Mnoho skvělých firem nehlídá, jestli všude říká to stejné a navíc podobným hlasem. Komunikace je taková firemní Popelka, která se často…
Fakturační adresa
Styro s.r.o.
Nový svět 50
562 01 Ústí nad Orlicí
IČ 10726586
DIČ CZ10726586
Čas od času vám pošleme zajímavosti ze světa komunikace a online marketingu.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!