5 nejčastějších mýtů
o sociálních sítích

30. srpna 2024 3 min
Dark posty, engagement, algoritmy, organický dosah… takové termíny létají vzduchem, když mluvíte s markeťáky o sociálních sítích. Pokud nejste z oboru, může vám z toho jít hlava kolem. To jsme zjistili na schůzkách s klienty. Jelikož o pár překvapivých mýtů zakopáváme co týden, trochu se o nich rozepíšeme. Ať všichni víme, o čem se bavíme.

Mýty:

1. Všechny vaše příspěvky jsou viditelné na profilu

Realita:

Ne všechny příspěvky, které vytvoříte, se objeví na vašem profilu. Existují tzv. "dark posty", které jsou vlastně spíš reklamou než příspěvkem. Nejsou vidět na vašem profilu, ale létají prostorem sociálních sítí přímo k lidem, na které v reklamě cílíte. Díky velmi přesnému cílení osloví dark posty konkrétní skupiny lidí se sdělením, na které uslyší. I když prodáváte pořád ty samé pily, chalupáře bude zajímat něco jiného než profesionální truhláře. Dark posty osloví každého zvlášť a ty, které to nezajímá, nechají být.

2. Vaše příspěvky vidí všichni sledující

Ve skutečnosti se většina příspěvků zobrazí jen smutně malé části sledujících. Na facebooku prý sotva 10 %. Váš obsah tak ze 100 lidí uvidí sotva 10. Kdo chce být na sociálních sítích alespoň vidět, musí dlouhodobě investovat do relevantního obsahu i propagace.

3. Bez placené reklamy nemáte šanci uspět

Placená reklama je efektivní, ale kvalitní a relevantní obsah má stále velkou váhu. Když chytře nakombinujete organický (neplacený) dosah s tím placeným, může to přinést skvělé výsledky.

4. Pokud máte soukromý profil, vaše data jsou v bezpečí

I když máte soukromý profil, sociální sítě bedlivě sledují, na co všechno klikáte, jak dlouho si něco prohlížíte i co si s kým píšete. Vaše data pak využívají pro cílení reklam. Proto si dobře rozmyslete, co chcete sdílet a jak můžete chránit své soukromí.

5. Více sledujících znamená větší úspěch

Počet sledujících je sice důležitý, ale ještě větší roli hraje engagement – to, jak lidé na váš obsah reagují. Mnohem hodnotnější je dnes aktivní komunita, která lajkuje, komentuje a ráda sdílí. I kdyby váš profil měl jen pár stovek nebo tisíc sledujících.

Závěr

Sociální sítě jsou složitý nástroj, který vyžaduje promyšlenou strategii a pár zkušeností. Za jejich úspěšnou správou ale stále stojí empatie, odvaha být svůj a péče o vztahy. Tyhle obyčejné lidské vlastnosti a hodnoty mají velký vliv na zdejší marketingové aktivity. Pokud si nejste jisti, jak je správně využít, ozvěte se. Sociální sítě, algoritmy, dark posty a engagement jsou náš denní chleba.