
Marketingové trendy pro rok 2025
Kladete si už teď otázku, na co se v propagaci zaměřit v novém roce? Tak si prolétněte přehled 7 trendů, které mají v roce 2025 zahýbat marketingem a …
Udržitelné a společensky odpovědné firmy dnes mají velkou konkurenční výhodu. Pokud dbáte na etické zpracování surovin, ekologické produkty, ale i zlepšování pracovních podmínek, nebo se věnujete charitě, udržitelný marketing by měl být součástí vaší strategie. Jak na něj, si teď řekneme. 👇
Z posledních průzkumů vyplývá, že v ČR:
S udržitelností se pojí zkratka ESG (Environmental, Social, Governance), která hodnotí výkon firem z hlediska ekologie, společenské odpovědnosti a řízení. Buď proto, že to vyžaduje zákon, nebo protože samy chtějí.
Udržitelný marketing pak pomáhá komunikovat tyto firemní aktivity a budovat dlouhodobou hodnotu nejen pro firmu, ale i celou společnost.
1. Ekologická odpovědnost
Patří sem využívání obnovitelných zdrojů, snižování odpadu, práce s ekologickým balením apod.
2. Sociální odpovědnost
Sem spadají etické pracovní podmínky, podpora komunit a diverzity. Investice do vzdělávání a well-beingu zaměstnanců.
3. Transparentnost a autenticita
Firmy musí být schopné dokázat, že své závazky plní. Nejen o nich mluvit.
Americká značka outdoorového oblečení používá recyklované materiály, podporuje opravy místo nových nákupů a výtěžek z prodeje investuje do ochrany přírody.
Dobře provázaná firemní komunikace a udržitelnost může vaši značku nejen odlišit, ale i posílit loajalitu zákazníků a zaměstnanců.
Sdílejte s veřejností konkrétní výsledky: “Oproti loňsku jsme snížili spotřebu vody o 30 % díky nové technologii”. Pouhé “snižujeme spotřebu vody” už nestačí. Zveřejňujte reálné změny ve výrobě, materiálech nebo logistice, které mají pozitivní dopad na životní prostředí i pracovní podmínky ve firmě.
Publikujte ESG reporty a udržitelné závazky na webu, stejně jako certifikace (např. ISO 14001, FSC apod.). Ukazujte i investice do bezpečnosti práce a well-beingu. Dávejte lidem vědět, jaké výhody plynou z těchto dokumentů i udržitelného přístupu pro samotné zákazníky.
Zkontrolujte, že u udržitelných produktů používáte ekologické symboly (recyklace, uhlíková stopa apod.). Patří sem i různé certifikace a qr kódy, které vedou k podrobnějším informacím. Třeba na váš web.
Dodavatelské firmy, zákazníky, kolegy i samotné produkty. Komunikujte třeba, jak váš produkt využívat udržitelněji. Akcentujte možnost opravy produktů nebo zpětný odběr. Sdílejte příběhy zaměstnanců i jejich kariéry. Prezentujte práci s lokálními dodavateli i podporu charit a škol.
Mluvte pravidelně o spolupráci s ekologickými organizacemi, výzkumech s univerzitami i lokálních dodavatelích.
Web: blogové články o ekologických inovacích, informace o dodavatelích, detailní ESG strategie a reporty
Sociální sítě: udržitelné příběhy zaměstnanců a zákazníků, fotky z ekologických iniciativ, krátká videa ukazující změny ve výrobě
Newslettery: tipy pro zákazníky, jak žít udržitelněji, pravidelné informace o inovacích ve výrobě i pracovních podmínkách
PR a média: případové studie udržitelných aktivit, ekologických produktů i lepších pracovních podmínek
Interní komunikace: ESG školení pro zaměstnance, podpora dobrovolnictví
Udržitelnost musí být dlouhodobé téma, aby se lidem vryla do paměti. Pokud s ní pracujete jednou za rok v jednom postu na sociálních sítích, celá vaše snaha je marný výkřik do tmy.
Jde o dezinformace, které firmy šíří, aby se mohly prezentovat jako environmentálně odpovědné. Pokud některé vaše aktivity nejsou 100% udržitelné, komunikujte je upřímně jako výzvu. Nikdy v tomto tématu nepřehánějte ani nelžete.
Zákazníci chtějí černo-bílá fakta na stříbrném podnose. Žádné komplikované termíny a teorie. Pozor také na zavádějící informace a obrázky. Třeba zelené listy u produktů, které nejsou ekologické.
Influencery a dodavatelské firmy vybírejte pečlivě. Ať je neprovází prohřešky, které nabourají důvěryhodnost vaší ekologické a sociální politiky. Mohli by vás nepříjemně poškodit.
ESG a udržitelnost už nejsou jen pozlátkem firemní image, ale konkurenční výhody, které prokazatelně pomáhají byznysu růst, zvyšovat důvěryhodnost a otevírat dveře k novým zákazníkům i investorům.
✅ Zmapujte, kde už vaše firma udržitelnost řeší (materiály, výroba, zaměstnanci).
✅ Sdílejte konkrétní výsledky – čísla, certifikace, reálné dopady.
✅ Zapojte do komunikace příběhy – lidí, produktů i partnerství.
✅ Vyhněte se greenwashingu – buďte transparentní, i když cesta k udržitelnosti není dokonalá.
Otázka už nezní „Jestli se do ESG pustit“, ale „Kdy začít“. Správná odpověď je teď.
Nevíte, jak na to?
Kladete si už teď otázku, na co se v propagaci zaměřit v novém roce? Tak si prolétněte přehled 7 trendů, které mají v roce 2025 zahýbat marketingem a …
Dark posty, engagement, algoritmy, organický dosah… takové termíny létají vzduchem, když mluvíte s markeťáky o sociálních sítích. Pokud nejste z oboru, může vám…
Vidíme to dnes a denně. Mnoho skvělých firem nehlídá, jestli všude říká to stejné a navíc podobným hlasem. Komunikace je taková firemní Popelka, která se často…
Fakturační adresa
Styro s.r.o.
Nový svět 50
562 01 Ústí nad Orlicí
IČ 10726586
DIČ CZ10726586
Čas od času vám pošleme zajímavosti ze světa komunikace a online marketingu.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!