5 nejčastějších mýtů o sociálních sítích
Dark posty, engagement, algoritmy, organický dosah… takové termíny létají vzduchem, když mluvíte s markeťáky o sociálních sítích. Pokud nejste z oboru, může vám…
Je to tak, současná cookies (souhlasová) lišta už zase nestačí. Abyste mohli pracovat s daty uživatelů napříč Google nástroji, potřebujete nové souhlasy. Pokud je neobstaráte, můžou vám přestat fungovat reklamy. Pojďme si říct, jak na to.
Evropská komise přišla s novým “receptem” pro velké hráče jako Google, Meta apod. Podle nové regulace (Digital Markets Act) potřebují od 6. března 2024 potvrzení, že my všichni, kteří s jejich nástroji pracujeme, máme souhlas uživatelů s tím, aby ve svých nástrojích propojovali jejich data (Google Analytics, Google Ads apod.). Což je zásadní pro správné cílení reklamy. Pokud data giganti zjistí, že aktualizovaný souhlas nemáme, můžou nám pozastavit běžící reklamy. Pojďme probrat Google.
Je to mechanismus, který nově umožňuje firmám předávat signály souhlasu přímo z cookie lišty do Googlu. Potvrdí, že návštěvníkům vašeho webu nevadí, že jejich osobní údaje sdílíte s Googlem pro účely reklamy, včetně měření a personalizace.
Od 6. března 2024 musíme od uživatelů získat dvě nové skupiny souhlasů:
Souhlasy si můžeme opatřit dvěma způsoby. Každý určuje jiný způsob, jak se s daty bude dál pracovat.
Pokud v této variantě uživatel nesouhlasí s použitím cookies, nejsou shromažďována žádná data a nejsou odesílány cookieless pingy do Googlu. Přeloženo do lidské řeči: pokud uživatel nezaškrtne, že souhlasí, Google si ho vůbec nevšímá a nic vám o něm neřekne.
Pro marketing určitě výhodnější varianta. I když uživatel nesouhlasí se soubory cookies, umožní zasílání anonymních cookieless pingů do Googlu pro účely modelování chování uživatelů, kteří odmítají analytické cookies. Modely vychází z chování podobných uživatelů, kteří analytické cookies povolili. Weby tak obnoví určitou úroveň dat pro Google Ads a GA4, a to i bez souhlasu uživatele. Modelované konverze využívají údaje jako:
Letos nás čeká ještě jedna změna, která ovlivní získávání dat. Bohužel o něco větší. Google Chrome přestane ukládat soubory cookies třetích stran. Ale o tom ale zase v příštím článku.
Dark posty, engagement, algoritmy, organický dosah… takové termíny létají vzduchem, když mluvíte s markeťáky o sociálních sítích. Pokud nejste z oboru, může vám…
Vidíme to dnes a denně. Mnoho skvělých firem nehlídá, jestli všude říká to stejné a navíc podobným hlasem. Komunikace je taková firemní Popelka, která se často…
Sociální sítě nezmizí ani v roce 2024. Nabývají na síle a je dobré udržovat si základní přehled. Ať peníze, které do nich investujete, nepřijdou vniveč…
Fakturační adresa
Styro s.r.o.
Nový svět 50
562 01 Ústí nad Orlicí
IČ 10726586
DIČ CZ10726586
Čas od času vám pošleme zajímavosti ze světa komunikace a online marketingu.